Friday, January 14, 2011

MALAM INI DAN KEHIDUPAN...


Malam ini
semakin larut…
Namun aku masih terjaga
Pada kepekatan malam..
SEDARNYA DIRIKU
dari lamunan panjang...

Malam ini…
Kepekatannya kutinggalkan
Dalam tataruang sunyi dan sepi…
Aku cuba mengungkap dan mengeskpresi
luahan suara hati,
Ku biarkan kalam ini berbicara
pada sebuah KEHIDUPAN..

ADA APA PADA KEHIDUPAN??

Kehidupan…
bagiku suatu anugerah….
biar hanya sementara….
Darinya aku belajar kesepian
Darinya aku belajar keperitan
Darinya aku belajar ketabahan
Darinya aku belajar kesedihan
Darinya aku belajar kegembiraan
Darinya aku belajar melewati dugaan dan cabaran
Darinya aku belajar
MENSYUKURI DAN MENGHARGAI SEBUAH KESEMPATAN
Darinya aku belajar segala-segalanya
dalam sebuah kehidupan sebagai seorang insan..

Kehidupan…
Anugerah bagi diri setiap diri
Kehidupan..
Anugerah bagi suami & isteri
Kehidupan...
Anugerah bersama insan yang disayangi
Betapa...
INDAHNYA BILA DIRI DISAYANGI…

Kehidupan...
Syukuri dan hargailah ia…
kerana...
hadirnya hanya sekali
kerana...
kita tidak akan mengetahui,
tidak akan merasa indahnya hidup ini
jika kita tidak berfikir dan membuka mata hati 
MENGHARGAI DAN MEMAKNAI
ANUGERAH HIDUP YANG HANYA SEKALI

Kehidupan…
Penuhinya dengan iman & taqwa diri…
Penuhinya dengan amal bakti..
Penuhinya dengan cinta & kasih
bersama insan yang disayangi...
Penuhinya dengan cinta & kasih
sesama insani..
Penuhinya dengan saat & kenangan terindah
agar dirimu tidak menyesali..
agar dirimu tidak menangisi...
Saat gerak langkahmu dibatasi..
Saat nobat nafiri tiada bernada lagi…
Saat panggilan ILAHI hadir menjemput diri..
Hanya "LA ILA HA ILLALLAH" sebagai pengganti...

ILAHI...
Aku dambakan pengucapannya
Pada akhir sebuah usia
ILAHI...
Biarlah  "LA ILA HA ILLALLAH"  terucap dari lidah ini
kerana dengannya…
Aku tidak menangis untuk kehilangan sebuah kehidupan
kerana dengannya...
Aku akan kembali padaNya
Aku akan menemuiNya
dalam keadaan HATI YANG SEJAHTERA….

No comments:

Post a Comment